karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Besvikelse för ESC-nördar

Publicerad 2015-05-25 21:23:15 i

Jag hittade den alldeles nyutkomna boken Eurovision Song Contest - rekordboken på biblioteket, och tänkte att den var perfekt att slöbläddra i den här helgen, när man är i Eurovision-mood, så att säga. Jag satt och bläddrade i den i förrgår under tävlingen, men när omröstningen blev spännande fick den ligga. Sedan har jag tittat mer i den i går och i dag, men jag måste säga att jag är ganska besviken.
 
Boken är engelsk i original, och det märks, för det handlar extremt mycket om olika engelska bidrag. Den verkar också snabböversatt, och är slarvigt korrekturläst. Men framför allt tar den upp mestadel ganska ointressanta fakta, som dessutom kommer igen på flera ställen. Jag är inget hardcore Eurovision fan, men jag tycker det är rätt kul med hela karusellen, så jag trodde jag skulle uppskatta den här boken. Men den svarade definitivt inte mot mina förväntningar... Visst hittade jag ett och annat guldkorn, men mest gäspade jag faktiskt. Rekommenderas inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela