karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spännande igen, men man börjar kunna mönstret

Publicerad 2016-08-30 18:48:33 i

Dansa min docka av M J Arlidge är precis lika spännande som hans tidigare Ole Dole och Bro bro breja. Man läser och läser, och vill veta hur det går. Det är definitivt en stunds underhållning. 
 
Men. Invändningen är väl att man nu börjar känna igen sig. Böckerna är skapade väldigt mycket efter samma mall. Kriminalkommissarie Helen Grace har samma privata problem som hon haft i de två tidigare böckerna. Och återigen är det en seriemördare som är i farten. Men det är det förstås bara Helen Grace som förstår, och hon blir motarbetad av sin chef. Först misstänks en person, den avförs från utredningen, sedan en till, och samma sak där. Så småningom kommer Helen Grace såklart på lösningen. 
 
Om man läser de här böckerna var för sig tror jag att man tycker de är både spännande och lättlästa. Problemet är alltså att jag nu läst tre stycken på ett drygt år, och börjar känna igen mig.
 
Vi får se om det kommer någon mer bok i serien. I så fall kansk man skulle vänta ett tag med den?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela