karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Feelgood i Cornwall i juletid

Publicerad 2016-12-11 17:07:46 i

Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden är Jenny Colgans tredje bok om Polly, hennes pojkvän Huckle, kompisen Kerensa och förstås Pollys tama lunnefågel Neil. De tidigare böckerna är Det lilla bageriet på strandpromenaden och Sommar på strandpromenaden.
 
Det här är söta små bagateller till feelgoodböcker med en extra humortwist i lunnefågeln Neil, som man inte kan undgå att bli lite kär i. I förordet skriver Jenny Colgan att det här troligen är den sista boken om Polly, Neil, Huckle och de andra. Det tror jag är klokt. Det är söta böcker, det är pittoreskt med den lilla byn Mount Polbearne, men det känns också ganska lagom att sluta nu. Jag är inte säker på att storyn skulle hålla för en bok till.
 
I den här boken är det alltså snart jul. Polly bakar för fullt, och Huckle sysslar med sin honung. Men fyren är dyr att bo i, och de har ont om pengar. Något bröllop kommer de nog inte att ha råd med, och då blir det väl inga barn heller? Så ringer Kerensa en dag, och Pollys tidigare bekymmer verkar plötsligt små och obetydliga.Men givetvis löser sig allt i slutänden, precis som det ska vara i den här sortens böcker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela