karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Helt okej sommarläsning

Publicerad 2016-06-19 14:07:00 i

Jag har varit sjuk någon vecka nu, och tidvis inte ens orkat läsa (och då är jag dålig), och när jag har läst har det fått vara ganska lättsmälta saker. Nu senast Annika Estassys Alla dessa hemligheter. En helt okej feelgood. Inget som kommer att stanna i minnet någon längre tid, men lättläst och trevligt.
 
Louise har just blivit änka efter 34 års äktenskap. Det visar sig att hennes man Konrad haft många hemligheter för henne, och fler ska det bli. Snart finner sig Louise inte bara uthängd i tidningarna, utan även utblottad. Hon flyr till systern Carina som bor i Sydfrankrike. Systern som hon inte haft kontakt med på 20 år. Det visar sig att även systrarna haft hemligheter för varandra, men långsamt hittar de tillbaka till ungdomens vänskap, samtidigt som Louise träffar den svenske journalisten Boy. Hon blir förälskad, men har Boy baktankar med att odla bekantskapen med henne?
 
Det är en hel del intriger fram och tillbaka, hemligheter och missförstånd, men till sist slutar förstås det mesta väl, som det brukar vara i sådana här böcker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela