karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Halvsvag Anna Jansson

Publicerad 2017-04-03 22:18:10 i Allmänt,

Det du inte vet är Anna Janssons artonde deckare med Maria Wern i huvudrollen. Jag fortsätter att läsa dem eftersom jag lärt känna personerna, och vill veta hur det går för dem. Jag tycker annars att Janssons Maria Werndeckare är rätt ojämna. Vissa är riktigt bra, andra betydligt svagare.  Den här tillhör nog de svagare, ivarje fall ligger den på undre halvan.
 
Sofi Hartman, dotter till en av Maria Werns kollegor, försvinner efter ett morgondopp på stranden. Har hennes försvinnande något att göra med branden i sommarstugeområdet kvällen före? Och var det en olyckshändelse eller en mordbrand? Maria Wern kämpar dessutom med att få ihop familjelivet. Som vanligt, frestas man säga.
 
Jag tycker den här boken är lite spretig och på något sätt kommer den aldrig igång ordentligt. Den får mig aldrig riktigt fast. Jag kan inte precis förklara varför, men som sagt, det är inte en av Anna Janssons bästa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela