karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Lysande debutroman om familjehemligheter

Publicerad 2017-12-30 12:50:00 i Allmänt,

Min mammas hemlighet är Nikola Scotts debutroman, och det är definitivt ingen dålig debut! Jag sträckläser i princip de drygt 400 sidorna, som känns som färre. Man vill liksom inte släppa boken, utan vill bara läsa lite till, och lite till. Det är en alldeles lysande bok!
 
När Addie och hennes familj samlas för att högtidlighålla ettårsminnet av hennes mors dödsdag, ringer det plötsligt på dörren. Där står en kvinna som säger att hon är Addies syster, ja hennes tvillingsyster till och med. Addie och hennes syster Venetia tror inte sina öron, och kör den främmande kvinnan på porten. Hur har hon mage att komma med sina lögner just denna dag? Men Den främmande kvinnan, Phoebe, ger sig inte. Hon söker upp Addie på nytt, och när Addie bestämmer sig för att tro på kvinnan, nystas en helt osannolik historia upp. 
 
Samtidigt får vi följa mamma Elizabeths barndom och tonår, och så småningom binds ju det hela ihop, och vi får klart för oss exakt vad som hänt. Det handlar om kärlek, svek, familjehemligheter, en chans att leva det liv man vill och mycket annat. Men det blir aldrig sådär smetigt romantiskt, utan det blir bara spännande och levande. Jag gillade den här boken jättemycket!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela