karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Både gillar och inte gillar

Publicerad 2017-02-05 18:36:42 i

Hundkärlek av Charlotta von Zweigbergk handlar om just precis det, hundkärlek. Karin och Patrik har träffats på en rasträff för Münsterländerhundar. De kommer överens om att Karin, som bor i Stockholm, ska ta båten till Gotland och Patrik. Med följer hennes hund Sune, som, är tanken, ska betäcka Patriks hund Sonja.
 
Både Karin och Patrik har varit med om jobbiga saker nä det gäller familjeliv och kärlek. Båda är ganska brända, och ingen av dem är ute efter någon romans. Det är hundarna som ska para sig, punkt slut.
 
Men givetvis händer det saker även mellan de två människorna. Vägen är definitivt inte rak (och det är den inte precis för hundarna heller), men det finns ändå en kemi mellan Karin och Patrik som gör att de har svårt att vara helt oberörda av varandra. Samtidigt har båda taggarna utåt, och emellanåt verkar det som om de gör sitt bästa för att såra varandra. Och ja, givetvis hamnar de så småningom i säng. Och det är här mitt problem börjar. Boken är rätt roligt skriven, och är en trivsam bagatell, väl värd att läsa som underhållning. Men -  jag tycker det är lite för mycket sängkammarscener, och lite för explicita beskrivningar. Jag har inga problem med sex i böcker, men precis varenda detalj, varenda ställning och varenda svettdroppe klarar jag mig bra utan...
 
Jag ångrar inte att jag läste boken, men jag hade gillat den ännu mer om ovanstående rättats till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela