karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Feelgood lagom under sjukvecka

Publicerad 2017-02-24 15:52:11 i

Så har jag lagt mig sjuk igen - det här börjar bli tjatigt. Det är inte ens alltid jag orkar läsa när jag har feber, men ska man läsa så är feelgood ett bra val. Jag har läst ett par böcker av Jane Green förut, men det var ett tag sedan, och nu såg jag att hon kommit med en ny bok. Den heter Att falla - en kärlekshistoria. Och ja, den är vad den utger sig för att vara. Feelgood, kärlek, relationer, lite skratt, lite gråt. I sin genre är Jane Green helt okej. Lättsam och ganska underhållande. Inte helt förutsägbar, även om en del saker är lätta att gissa sig till.
 
Emma Montague lämnar NY City och ett jobb i den glamorösa finansbranschen för att flytta till lilla Westport i Connecticut känner hon nästan ingen, och hon har sagt upp sig från jobbet. Hon hyr ett mer eller mindre fallfärdigt hus. Eftersom hon är sugen på att ge sig in i inredningsbranschen börjar hon så smått rusta upp huset hon hyr. 
 
Hennes hyresvärd Dominic, ensamstående pappa till sexåriga Jesse, är olik alla andra män hon träffat, men givetvis uppstår kemi mellan dem (ja, vissa saker är som sagt förutsägbara, om än inte alla). Men de kommer från helt olika världar - kan det verkligen fungera?
 
Och när Emma känner att det kanske ändå är här hon hör hemma, ja då vänds världen upp och ner, och hon måste åter omvärdera sitt liv.
 
Inget mästerverk, men underhållande i några timmars tid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela