karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

2016 sammanfattat

Publicerad 2017-01-01 22:48:41 i

Under 2016 bloggade jag om 112 böcker, en ökning med 8 böcker sedan 2015. Det blir alltså mer än två böcker i veckan i snitt. Nu ska erkännnas att det är några jag faktiskt inte läst ut, eftersom jag tyckte de var så erbarmligt dåliga. Å andra sidan har jag läst rätt många fler böcker än vad som framgår, eftersom jag inte bloggar om böcker jag läser om. Från början var avsikten att göra det också, men det verkar lite fånigt, så jag har skippat den tanken. 
 
Att jag hunnit läsa fler böcker i år kan bero på att jag varit delvis sjukskriven en stor del av året, eftersom jag brottats med bröstcancer. Att läsa har varit ungefär det jag orkat med. Vissa veckor, framför allt när jag mådde som sämst av cellgifterna, har det dessutom mest blivit omläsning av gamla favoriter.
 
Förutom de 112 böckerna finns tre övriga blogginlägg - två om mina Agatha Christie-föredrag på olika bibliotek, och ett om tidningen Vi:s litteraturbåt. Bägge de ämnena platsar definitivt i en bokblogg, tycker jag.
 
2017 års första bok tog lite tid att läsa, men var väldigt bra. Jag läste ut den idag på nyårsdagen efter att ha hållit på med den cirka två veckor, så det kommer ett blogginlägg om den snart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela