karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

En del spänning, en del feelgood

Publicerad 2017-07-23 10:56:00 i Allmänt,

Här kommer blogginlägget om ytterligare en av de böcker jag köpte på vår skottlandsresa; The missing wife av Sheila O'Flanagan.
 
Imogen har ett bra jobb och ett lyckligt äktenskap med en tjusig man som älskar henne. Tror alla. Men en dag försvinner Imogen spårlöst. Hon hör dock av sig för att försäkra sin man och sin bästa kompis om att hon försvunnit frivilligt. Men hon har planerat sitt försvinnande länge, och varit mån om att sopa igen sina spår. Nä hennes make Vince börjar leta efter henne upptäcker han detta, men han är fast besluten att finna henne. Varför? Är det för att han älskar henne så högt? Och varför har Imogen i så fall flytt? 
 
Ja, givetvis visar det sig att inget är som det ser ut, och vartefter får vi veta mer om Imogens lite ovanliga uppväxt och hur hon träffade Vince. Och det framkommer också varför hon beslöt sig för att försvinna.
 
Det här är en helt okej feelgoodbok med lite inslag av spänning. Passar bra på semestern, men är inget jag kommer att behålla i minnet särskilt länge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela