karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Lite feelgood och lite galghumor blir en bra kombo

Publicerad 2017-07-18 19:41:48 i Allmänt,

Så var det dags för recension av ytterligare en av de böcker jag köpte under smestern, nämligen About last night av Catherine Alliott.
 
Visst, det här är feelgood. Men det är också ganska mycket beska och lite galghumor, och det blir inte alls dumt tillsammans.
 
Molly, som "råkade" ha en affär med en av familjens bekanta, blir så illa tvungen att gå med på sin makes krav att flytta från London ut på landet. Hans dröm, inte hennes. Men går hon inte med på det kommer han att begära skilsmässa, och familjen kommer att splittras. Molly går med på dealen, och de flyttar till en gård, med får, höns och hela paketet. Fem och en halv vecka senare omkommer David i en trafikolycka. Molly känner att olyckan är hennes fel, inte helt omotiverat. Hon bestämmer sig för att leva upp till Davids dröm och driva gården vidare tillsammans med sina tre barn. Det går sådär.
 
När vi kommer in i bilden har Molly just fått ärva pengar och ett fantastiskt hus i London av en släkting till David. De kan flytta tillbaka! Men så enkelt är det ju förstås inte. För i det huset bor redan någon, som betrsktar det som hemma...
 
Ja, så här fortsätter det, och det är faktiskt ganska underhållande. Jag gillar att det inte är så sockersött, utan att det är ganska mycket svart humor inblandat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela