karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Moström igen, men tyvärr...

Publicerad 2017-07-24 20:40:53 i Allmänt,

Trogen intill döden är Jonas Moströms fjärde bok i den hopslagna serien om Sundsvallspolisen Johan Axberg och Nathalie Svensson från profileringsgruppen. Jag har tidigare bloggat om flera av de här böckerna, och jag gillade när Moström "övergav" Sundsvallsserien, och lät den smälta ihop med Uppsalaserien med Nathalie Svensson. Och ja, jag gillar fortfarande den tanken. Men. Jag tycker inte riktigt Moström har lyckats med den här boken. 
 
Flera olika personer hittas döda, på helt olika platser i Sverige. Allihop har de en blå ros liggande på bröstet. Hur hänger det ihop, och vad betyder rosen?
 
Boken är helt okej väldigt länge. Moström håller handlingen och tempot uppe när det gäller mordmysterierna. Men när upplösningen närmar sig, och vi får veta vem som är den skyldige, ja då hänger jag inte med längre. Jag gillar inte motivet; det hade dugt om det handlade om ett eller två specifika mord, men det här blir lite löjligt. Nej, Jonas Moström, jag hoppas att nästa bok blir snäppet bättre än den här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela