karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Om känslor, spänning, vänskap, kärlek och hur väl man känner någon

Publicerad 2017-05-27 17:57:00 i Allmänt,

Utan dina andetag av Karin Aspenström är en ganska tunn bok, 226 sidor. Men jag tycker hon lyckas få in väldigt mycket handling, känslor och överraskningar i boken ändå. Karin Aspenström är för övrigt barnbarn till poeten Werner Aspenström, så hon har ju att brås på...
 
Evelyn och Erik är ett par. Snart ska de gifta sig och skaffa barn, och de ska ha halva föräldraledigheten var. Så är planen. Det perfekta paret i det perfekta förhållandet, tänker Evelyn. Men först ska de göra drömresan till Indien. Det kommer att bli fantastiskt!
 
Men det blir itne så fantastiskt. Det börjar redan på flygplatsen i Mumbai. De är irriterade på varandra, och Erik flyr in bakom sin telefonskärm när Evelyn vill prata. Det var ju inte så här drömresan skulle bli. Så träffar de Wolfman, och han och Erik blir vänner. De bestämmer att de alla tre ska resa tillsammans. Evelyn är tveksam. Det är något med Wolfman som hon inte tycker om.
 
Det här handlar om känslor om ensamhet, tvåsamhet, kärlek och vänskap, och om nya vänner, och hur fort man kan bli vän med någon. Men det finns också mycket spänning och faktiskt ett troligt mord i handlingen.
 
Jag tycker mycket om den här boken, och när jag läst ut den funderar jag en hel del på hur det kommer att gå secdan för Evelyn och Erik. Det brukar vara ett gott tecken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela