karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spänningsroman som inte lever upp till förväntningarna

Publicerad 2017-11-05 14:28:00 i Allmänt,

Trasdockan är brittiske Daniel Coles debutroman, en spännoingsroman. Jag hde ganska höga förväntningar på den. Jag vet egentligen inte varför, men tyckte att den verkade spännande. Men jag vet inte, jag blev nog lite besviken.
 
Hela intrigen är egentligen väldigt skruvad. Ett lik hittas i en lägnehet i London. Det visar sig bestå av kroppsdelar från sex olika personer. Bara det verkar ju totalt osannolikt. Men okej, jag kan köpa osannolika intriger om boken är välskriven och spännande. Här offentliggör mördaren snart namnen på sex nya offer. Kriminalkommissarie William Fawkes blir tilldelad fallet, som verkar innehålla personliga hälsningar till honom.
 
Sedan snurrar författaren till det. Jag tyckte det var svårt att hänga med i alla olika namn och nuvarande och tidigare händelser. Jag blev mest förvirrad. Jag läste ut boken, men nja, jag tror inte att jag kommer att titta efter den här författaren igen. Det finns så många spänningsromaner där ute...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela