karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Kul med Hörbybok men tyvärr lite för slarvigt gjort

Publicerad 2017-10-29 19:17:00 i Allmänt,

Boken Hörby centrum förr och nu i ord och bild är ett verk av ett gäng glada amatörer, som träffats, skrivit ner minnen, intervjuat folk, samlat in bilder osv, och så berättar de om Hörby nu och då, precis som titeln säger, fast med tonvikt på då, skulle jag säga.
 
Det är roligt att läsa om hur det såg ut förr, och jag tror säkert att de här personerna lagt ner många timmar på detta. Tyvärr är jag ändå lite kritisk. Boken är slarvigt korrekturläst med en hel del särskrivningar, felstavningar och versaler där de inte borde vara. Man borde ha lagt ner den extra tiden så hade det blivit så mycket bättre. Dessutom känns hela boken ganska ojämn. Vissa saker berättar man grundligt och ingående om, andra sveper man förbi nästan utan att säga något alls. Det blir också tyvärr mer privat än personligt - man berättar om sådant där man själv är involverad. Inte så konstigt kanske, men tyvärr blir boken sämre av det. Jag måste säga att Östrabyboken, som handlar om den byn där vi bor, är betydligt intressantare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela