karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Svensk feelgood med värme

Publicerad 2017-10-09 19:58:57 i Allmänt,

Tidigare har jag läst Sonjas sista vilja och Sonjas hemlighet av Åsa Hellberg, och nu var det dags för Sonjas andra chans. Och trots lite motstånd i början gillar jag de här böckerna. De handlar om kompisarna Maggan, Rebecka och Susanne, som får sig en rejäl överraskning när deras kompis Sonja dör. Det är första boken, och sedan fortsätter det. I den här boken, Sonjas andra chans, är det sju år efter Sonjas död, och väninnorna har varit med om en hel del, både positivt och negativt. Nu är det dags att uppfylla Sonjas sista vilja, och det tar dem på en resa till många platser.
 
Det är mysigt med vänskapen mellan de här tre kvinnorna. Man känner att den håller, trots att de emellanåt är redigt förbaskade på varandra. Och det är kul att se vad Sonja hittat på åt dem. Någonstans är det här en bok att bli glad av.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela