karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Tysk spänningsroman som överraskar en del

Publicerad 2017-10-09 19:50:46 i Allmänt,

Ur Bokus presentation av boken Fällan av Melanie Raabe, en tysk spänningsroman:
 
"Linda Conrads, 38, är en berömd och notoriskt tillbakadragen kriminalförfattare. För tolv år sedan blev hennes syster, Anna, brutalt mördad. Mördaren åkte aldrig fast, men Linda såg honom. Och nu har hon precis sett honom igen på TV.
 
Mannen är numera en känd reporter, och Linda vet att ingen kommer att tro henne om hon anklagar honom. Så hon gör det hon kan bäst: Hon skriver en ny thriller, om ett mord på en kvinna. Där gärningsmannen kommer undan. 
 
När boken publiceras ger Linda en enda intervju. I sitt eget hem. Till den enda person som vet mer om fallet än hon gör. Han vet vad som hände den där natten. Hon har skrivit en bok om det. Men när han ringer på Lindas dörrklocka vet ingen av dem hur det ska sluta... "
 
Och det är egentligen där den här boken börjar, på något sätt. Handligen svänger fram och tillbaka, man tror att man fattat hur det hänger ihop, men nej, det har man ju inte.
 
Det tog ett tag innan jag uppskattade den här boken, men så småningom gillade jag den verkligen. Speciall men bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela