karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Andreas Normans nya thriller skickligt hopsnickrad

Publicerad 2017-09-18 20:52:02 i Allmänt,

Jag har läst både En rasande eld och 9,3 på Richterskalan av Andreas Norman, Jag gillade båda, men kanske mest den sistnämnda, där Norman berättar om kaoset på UD under tsunamin. Hans nya bok är emellertid en fristående uppföljare till En rasande eld. Den heter De otrogna, och vi möter återigen Bente Jensen, som jobbar som svensk spion i Europa. Hon bor med sin man och sina två söner i Bryssel. Vi får ta del av bekymren i hennes vardagsliv - och de är inte så få - men framför allt får vi följa henne i jobbet. Det är högt tempo, det är spioneri på hög nivå, det är Storbritannien och Sverige, och ja, det är skickligt gjort. Jag läser de knappa 300 sidorna mer eller mindre i ett svep.
 
Och otrogen, det kan man vara på många sätt, upptäcker vi i den här boken. I say no more...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela