karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Brittisk spänning med twist

Publicerad 2017-09-18 20:42:50 i Allmänt,


Ung kvinna saknad av Claire Douglas är ytterligare en bok som skulle kunna göra anspråk på titeln "En ny Gone Girl". Det börjar bli rätt många böcker som jag läst nu, som  man kan sätta det epitetet på. Men det här är defintivt en av de bättre.
 
En natt för tjugo år sedan försvann Sophie Coller. Det enda man fann efter henne var en gymnastiksko. Nu har man hittat en kropp, och Sophies bästa vän Francesca kommer tillbaka till staden där de växte upp. Tillsammans med Sophies bror Daniel börjar hon nysta i vad som egentligen h'nde den där dagen Sophie försvann. Men snart börjar Francesca undra vad som egentligen händer i nutid. Ser hon spöken, eller ser hon faktiskt Sophie? Och vem skickar ondskefulla meddelanden till henne? Hon blir rädd, men känner att hon måste stanna kvar tills sanningen är uppdagad. Och det blir den ju så småningom. Men inte på det sätt hon förväntat sig.
 
Det här är en riktigt bra och spännande thriller. Och ja, det bölrjar bli lite tröttsamt med alla dessa thrillers om unga kvinnor där det kommer en vändning i slutet, men denna är faktiskt riktigt bra! Okej, jag misstänkte sanningen ett tag före slutet, men det är så snyggt gjort att jag bara bockar och bugar. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela