karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Feelgood med mogna huvudpersoner

Publicerad 2018-12-08 11:29:52 i Allmänt,

Åsa Hellberg har nischat sig som feelgoodförfattare, men inte bara det. Hennes huvudpersoner är som regel i femtioårsåldern eller däröver, vilket ger henne en liten egen nisch. Jag har läst de tre Sonja-böckerna och någon till, och jag tycker Åsa Hellberg har en egen charm. Nu har jag läst hennes senaste; Ett oväntat besök.
 
Nikki bor på hästgården Gyllentofta och tar hand om driften där. När hennes pappa dör förväntar hon sig att livet ska fortsätta ungefär som vanligt. Men hon får sig en rejäl överraskning när det visar sig att hon har en halvbror som hon aldrig känt till. Och nu ska han tydligen ärva halva Gyllentofta.
 
Nikkis bästis, den trumpna prästen Annie och hennes hund Winston finns alltid till hands och ställer upp. Men när Nikki blir förälskad i en person som är så fel han kan bli, så kan inte ens Annie hjälpa till.
 
Som övriga böcker jag läst av Åsa Hellberg är det här en bagatell, men en ganska mysig och välskriven bagatell. Man behöver den här typen av böcker emellanåt, och då är Åsa Hellberg ett säkert kort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela