karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Tillbaka på Strandcaféet, nu i vintertid

Publicerad 2018-12-08 13:41:12 i Allmänt,

För ett drygt år sedan läste jag Strandcaféet av Lucy Diamond, och skrev om den här. Jag tyckte den höll hög klass i feelgoodgenren. Nu har jag läst uppföljaren, Snöfall över Strandcaféet. Egentligen är det här nog tre kortare berättelser, som man valt att lägga ihop till en bok. Men det kvittar. Precis som i föregångaren är det småmysigt, ganska intelligent feelgood, och inte alltför sentimentalt. Det finns en hel del humor i boken.
 
Evie och pojkvännen Ed ser fram emot sin första jul på Strandcaféet, bara de två. Men så ska det inte bli. Evies kompis Amber dyker upp med ett krossat hjärta, Eds bror Jake kommer och hälsar på, och verkar inte förstå att hans närvaro inte är önskad, och hur är det, dyker Eds före detta upp igen?
 
Del två utspelar sig ett år senare, och del tre ytterligare åtta månader senare. Jag tycker ändå att Lucy Diamond knyter ihop den här i och för sig lättviktiga men ändå charmiga bagatellen ganska bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela