karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Jane Green är pålitlig i feelgoodfacket

Publicerad 2018-02-11 16:42:04 i Allmänt,

Ibland vill jag bara läsa en bok som inte kräver mycket av mig, som jag vet slutar bra, och som jag läser på ett par dagar. Feelgood av något slag alltså. Men det finns bättre och sämre feelgoodförfattare. Jane Green hör till de bättre. Och hennes Mannen i mitt liv är precis så som jag förväntar mig att en bok av henne ska vara. Kärlek och vänskap, givetvis med lite trassel, men så reder det upp sig till sist.
 
Gabby har varit gift med Elliott i tjugo år och de har två fina döttrar tillsammans. Hon äör lycklig. Men börjar inte livet kännas lite..enformigt? Är det så här det ska vara? Hon är besviken på Elliott sedan han nekat henne det hon helst av allt vill ha, och kanske spelar den besvikelsen in när Gabby möter Matt, en ung, snygg framgångsrik och välbärgad man som uppenbart faller som en fura för henne. Hon känner sig smickrad, och hon begår ett misstag som visar sig bli svårt att rätta till. Kan Elliott förlåta henne, eller har hon förstört deras familjeidyll för alltid?
 
Som jag redan avslöjat reder det hela upp sig så småningom, men inte utan en del svårigheter på vägen. Jag läste den här boken på ett par dagar, och just nu var det precis en sådan bok jag ville läsa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela