karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Riktigt spännande sträckläsningsbok

Publicerad 2018-02-11 16:50:31 i Allmänt,

Erica Ferencik är en ny bekantskap för mig. Floden om natten beskrivs som en thriller, och det kan man nog hålla med om.
 
Winifred låter sig övertalas att följa med sina tre bästa vänner på en äventyrsresa  Maines vildmark där de ska prova forsränning. De ger sig av med en ung snygg manlig guide som sällskap. Redan första kvällen uppstår slitningar i gruppen, och det är inte alls den vänskapliga semester Wini drömt om. Men det ska bli värre. Mycket värre. Efter en fruktansvärd olycka står de fyra vännerna utan flotte, mat, dryck eller utrustning, mitt i Maines vildmark, utan möjlighet att meddela sig med någon. Huir ska de klara sig därifrån?  Det gäller att hålla ihop, men det är lättare sagt än gjort när alla är rädda, hungriga, frusna och dessutom skadade.
 
Och som om det inte vore nog upptäcker de snart att de inte är helt ensamma i vildmarken. Men vad är det för människor de möter, och kommer de att hjälpa kvinnorna, eller hade det varit bättre att inte stöta på dem?
 
Det här är en riktigt spännande sträckläsningsbok. Den är inte på mer än 260 sidor, vilket gör att jag läser den i stort sett utan paus, och jag gillar den. Det känns trovärdigt att allt inte går fantastiskt, att vissa saker händer som spär på eländet, och, ja, vill man läsa en riktigt spännande bok kan den här rekommenderas.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela