karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

2017 sammanfattat

Publicerad 2018-01-01 14:16:00 i Allmänt,

Så var det dags att sammanfatta 2017 års lästa böcker. Det blev fler än väntat, 123 stycken. Alltså en bit mer än två i veckan, och elva mer än förra året. Nu ska erkännas att några av dessa böcker har jag bara läst en bit i, och sedan har jag lagt dem ifrån mig. Jag har ju för ett tag sedan kommit till insikten att det finns så många bra böcker att man inte nödvändigt måste läsa ut dem man inte gillar. Men visst har det hänt att jag läst ut även böcker jag inte varit jätteimponerad av, och då har det tydligt framgått av min bloggpost.
 
Förutom de 123 böckerna finns det också ett inlägg om tidningen Vi:s litteraturkryssning, precis som de två föregående åren. Jag kan avslöja att det blir ett sådant inlägg i år, 2018, också. Kryssningen är bokad och betald!
 
Jag har läst många bra böcker i år, många favoritförfattare har kommit med uppföljare, men jag har också hittat en del nya bekantskaper som jag gärna läser mer av. Första boken för i år har jag redan bloggat om, som ni kan se, och jag har en bunt till bredvid läsfåtöljen, så nog blir det en hel del läst i år också.
 
Jag skriver ju denna blogg huvudsakligen för min egen skull, och för att kunna återvända och se vad jag tyckte om böcker jag läst. Men den som är intresserad och vill följa vad jag läser är varmt välkommen! Kanske hittar du något tips här, och vill du själv kommentera något som jag tyckt är du förstås välkommen att göra det.

Gott nytt läsår 2018!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela