karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Anna Ekberg tillbaka med en lika bra thriller som Den hemliga kvinnan

Publicerad 2018-07-02 17:03:54 i Allmänt,

För ett drygt år sedan läste jag Den hemliga kvinnan av Anna Ekberg, pseudonym för den danska duon  Anders Rönnow Klarlund och Jacob Weinreich och gillade den skarpt. Nu har jag läst För kärlekens skull av samma författarduo. Den är helt fristående, vilket jag ibland kan tycka är lite befriande. Man har inget man måste komma tillbaka till, liksom.
 
Christian och Leonora har varit gifta i tjugo år. Deras som har just blivit friskförklarad från en långvarig sjukdom, och ska ta studenten. Allt verkar idylliskt. Men så är det inte . Av misstag får Leonora veta att Christian har en annan kvinna. Hon bestämmer sig för att kämpa. Men det gör den andra kvinnan också, och hon ställer Christian inför ultimatum - hon eller jag.
 
Christian fattar det dramatiska beslutet att Leonora måste dö. Han har allt planerat, och räknar med att klara sig undan misstankar. Men allt går inte precis som han tänkt sig... Vad ska han göra nu? Och Leonora har några överraskningar åt honom.
 
Vi får följa skeendet med vissa tillbakablickar på när Christian och Leonora träffades, och hur livetg blev som det blev.
 
Precis som den förra boken är det här en spännande thriller med en del oväntade vändningar, och precis som med den förra gillar jag den. Rekommenderas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela