karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Astrid Sammils är tillbaka!

Publicerad 2018-07-09 12:58:00 i Allmänt,

Jag gillade verkligen Ingrid Hedströms Villetteböcker, men jag gillar faktiskt hennes deckare om Astrid Sammils ännu mer. Jag läste Bortfall och Måltavla när de kom ut, och har sedan dess ivrigt väntat på en uppföljare. Eftersom jag är bekant med Ingrid Hedström vet jag att hon haft annat at göra, t ex den utmärkta dokumentärromanen Gick obemärkt förbi. Men nu, äntligen, är Astrid Sammils tillbaka, i boken Brandgata. Och jag blir inte besviken nu heller.
 
En vän och tidigare kollega till Astrid Sammils, tidigare utrikesministern Agneta Myhre, hittas mördad på en kyrkogård i Dalarna. Det är Astrid som hittar kroppen, och polisen intresserar sig snart för Astrids kopplingar till Agneta.
 
Samtidigt härjar en stor skogsbrand i Bergslagen, och Astrids älskade Granåkers Hästberg är i fara.
 
Väninnan Carin Svahn börjar nysta i ett gammalt ouppklarat mord på en vän. Snart börjar hon komma besvärande nära såväl sanningen som det brinnande infernot. Hur ska det gå?
 
Det här är så bra, tycker jag, och jag längtar redan efter nästa Astrid Sammils-bok. För det kommer väl en till, Ingrid? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela