karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spänning i Säter

Publicerad 2018-07-22 17:00:00 i Allmänt,

Innan snön faller av Helena Kubicek Boye utspelar sig på rättspsykiatriska kliniken i Säter. Anna är nyutexaminerad psykolog, och lockas till vackra Säter av sin kompis Lina, som jobbar där som AT-läkare.
 
Redan första dagen börjar Anna få mystiska meddelanden. Är det någon som vill henne ont? Vilka är "de andra" och vad är Rum 55? Det verkar inte finnas något sådant rum på kliniken. Ändå vill någon att Anna ska undersöka saken. Nyfiken som hon är börjar ta sig bakåt i klinikens historia. Men vem kan hon egentligen lita på?
 
Plötsligt mördas en av de intagna, och polisen blir inkopplad. När Anna så småningom får veta mördarens identitet förstår hon ingenting.
 
Jag tyckte att den här boken var okej, och ganska spännande, men jag läser många deckare, thrillers och spänningsromaner numera, och den här hamnar inte högst på listan. Dessutom förstår jag inte riktigt titeln, men det är en bisak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela