karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Eva Dolan blir bara bättre och bättre

Publicerad 2018-03-02 21:51:00 i Allmänt,

Se henne försvinna är Eva Dolans fjärde deckare på svenska, och ja, jag tycker faktiskt att hon blir bara bättre och bättre.
 
Precis som i de tidigare böckerna träffar vi här poliserna Zigic och Ferreira från hatbrottsenheten. Boken börjar med att en kvinnokropp hittas död vid floden. Men kvinnokroppen visar sig vara en manskropp,  Colin Sawyer, som de senaste åren varit Corinne Sawyer. Det visar sig att flera transkvinnor blivit överfallna i området.  Visste den som överföll Corinne att hon var en transkvinna eller var det hela ett misstag?
 
Zigic och Ferreira pratar med Corinnes sambo, med hennes före detta, hennes barn, och flera bekanta. De gräver djupare och djupare, och inget är så enkelt som det först kanske verkar. För Ferreira finns det dessutom privata kopplingar.
 
Det här är en riktigt bra bok, och jag ser fram emot fler böcker av Eva Dolan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela