karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Roligt på ett lagom galet sätt igen

Publicerad 2018-05-22 06:42:01 i Allmänt,

För snart två år sedan läste jag Emmy Abrahmsons vuxendebut Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske. Jag tyckte den var riktigt rolig, och att Abrahmson hade ett snärtigt språk. Nu har jag läst Hur man gör succé på dårhus, och jag är fortfarande imponerad. Roligt, lagom långt (en alltför lång bok med den här sortens humor hade blivit jobbig att läsa, och det inser författaren klokt nog), och ett riktigt bra språk. Kul!
 
Maja har ignet perfekt liv. Det började när hennes mammas pessar gick sönder. Numera är hon ståuppartist, och det går sådär. Hon får inbjudan att vara med i en ståupptävling i Ryssland, men missar tävlingen för att hon blir hundbiten. Hon lånar sin kompis sommarstuga, men det går inte heller så bra... Och plötsligt är hon tvångsintagen på psyket. Inte riktigt det hon hade planerat.
 
Det är svårt att beskriva var humorn ligger i den här boken, inser jag när jag försöker beskriva den. Man behöver nog läsa den själv. Och det tycker jag att man ska. De drygt 200 sidorna går fort att läsa, och jag har riktigt roligt under tiden. Jag fortsätter gärna att följa den här författaren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela