karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Riktigt bra i sin genre

Publicerad 2018-11-19 19:19:08 i Allmänt,

Den andra kvinnan av Greer Hendricks och Sarah Pekkanen är en bok som har vissa likheter med en hel del andra jag läst de senaste åren, till exempel Gone Girl, Kvinnan på tåget osv. Och den tillhör faktiskt de bättre, om än inte de allra bästa.
 
Vanessa Thompson har blivit lämnad av sin man. Nu ska han gifta sig med den yngre Nellie. Hon måste stoppa giftermålet, till varje pris. Vanessa verkar oerhört svartsjuk. 
 
Men kanske är det inte så enkelt. Precis som flera andra böcker i den här genren liksom twistar handlingen runt ett par gånger, och det man trodde var sanningen helt pltösigt inte alls stämmer. Då börjar man inse att det finns en annan sanning, tills plötsligt även den vänds upp och ner.
 
Boken kallas på omslaget thriller, och jag vet inte om jag skulle kalla den det, men visst är den spännande, och defintivt värd de timmar det tar att läsa den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela