karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Vardagsstök på hög nivå tröst för icke-pedanten

Publicerad 2018-11-30 18:52:17 i Allmänt,

En dag när det var osedvanligt lite att göra på jobbet, och jag hade pass i lånedisken så jag måste vara på plats, började jag bläddra i boken Orka torka - Family living, the true story. Jag hade hört talas om boken och läst lite på facebooksidan, men nu blev jag fast.
 
Det är ju ingen bok att sträckläsa precis, och det är mest bilder i den. Vad folk gör är att visa upp vardagsstöket på bild, som motvikt mot alla fantastiska heminredningsreportage och facebookbilder på perfekta hem som man bombarderas med.
 
Och det är kul. Ett tag. Men man blir lite mätt. Och sen kan man inte låta bli att undra om det inte är lite riggat i alla fall. Jag är ingen pedant, men det här är väl att ta i? 
 
Men det är en kul bok att bläddra i, och man blir lite stolt över vilken låg stöknivå man har, trots allt, om man jämför med de här bilderna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela