karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Lite besviken på tionde boken om Ruth Galloway

Publicerad 2018-10-10 17:59:10 i Allmänt,

Jag brukar verkligen gilla Elly Griffiths deckare med Ruth Galloway och Harry Nelson i huvudrollerna. Den enda boken jag blivit besviken på är nog den åttonde boken, En kvinna i blått, som jag inte tyckte höll samma höga klass som tidigare böcker i serien. Och tråkigt nog är jag inte riktigt lika imponerad heller av tionde boken i serien, Den mörka ängeln. Jag kan inte riktigt sätt fingret på vad det är, men den engagerar mig helt enkelt inte som de tidigare böckerna.
 
I den här boken reser Ruth till Italien för att hjälpa en italiensk arkeolog med en utgrävning. Ett tvåtusen år gammalt skelett borde inte hålla i en Iphone, eller?
 
Så småningom dyker även Harry Nelson upp i Italien, och det händer diverse dramatiska saker. På hemmaplan är Nelsons fru gravid. Men är det verkligen han som är pappan? Nelson och Michelle funderar, var och en på sitt håll. Men kan Nelson verkligen säga så mycket? Han är ju pappa till Ruths dotter Kate.
 
Boken är småputtrig som vanligt, och man gillar personerna i den. Men jag tror att en av de saker som stör mig är att det som verkade vara det stora mysteriet till att börja med, det med telefonen hos skelettet, bara blev något slags practical joke, som nästan sopades under mattan. Jag kommer visst att fortsätta läsa om Ruth Galloway, men jag hoppas på mer när det gäller nästa bok.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela