karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Helen Grace för femte gången

Publicerad 2018-09-30 13:00:36 i Allmänt,

Nu i ro slumra in är M JH Arlidges femte deckare med Helen Grace i huvudrollen. Jag har gillat dem från början. De är en stunds underhållning med mycket action, riktiga bladvändare. Fast med nummer tre i serien tyckte jag de började bli lite för lika varandra. Fyran hade något nytt, men nu, med femte delen, får jag samma känsla som med trean. Böckerna är verklige skrivna efter samma mall. Flera personer mördas. Helen Grace får en känsla. Journalisten Emilia Garanta är ohederlig och ställer till det för Helen Grace, som har ett komplicerat privatliv.
 
I den här boken hittas det första offret strypt på en ökänd sexklubb. När Helen Grace får veta vem offret är, mår hon riktigt dåligt, eftersom hon känner honom, men det kan hon inte tala om. Han är en del av hennes mörka och hemliga privatliv.
 
Samtidigt kämpar två av Helens underlydande om rollen som hennes förtrogna i jobbet. Och Helens chef och hon börjar tala med varandra - men det kanske inte var så lyckat?
 
Jag tyckte i och för sig att även den här boken var hyfsad, men det var nog den sämsta hittills i serien. Jag f¨år väl ge nästa en chans också, innan jag bestämmer mig för att dissa dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela