karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spännande men kanske onödigt grymt

Publicerad 2018-09-13 11:21:46 i Allmänt,

I Kidnappad av S B Caves möter vi Francine. För tio år sedan blev hennes dotter Autumn bortförd. Francine har gjort allt för att finna henne, till och med anlitat ett medium. Autumns pappa har gått vidare, och väntar barn med en ny fru. När Francine kontaktar honom och berättar att hon fått en brevlapp med texten "Jag vet var hon finns" tycker han att hon är hysterisk, och att det hela måste vara ett dåligt skämt eller busstreck. Men nästa dag blir Francine kontaktad av en ung kvinna som påstår att det är hon som lämnat lappen, och att hon verkligen vet var Autumn finns. Francine tror henne först inte, men hur kan hon då veta vissa saker som ingen annan än Autumn borde veta?
 
Francine börjar nysta i vad den unga kvinnan, Lena, berättat. Det hela verkar otroligt, men on FRancine ska ha någon som helst chans att hitta sin dotter, måste hon själv agera. Polisen kan hon inte koppla in. 
 
Det är från och med här det blir ruskigt våldsamt och grymt. Jag förstår varför, men det blir nästan lite väl mycket för mig. Men visst det är en spännande bok som man sträckläser för att få veta vad som händer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela