karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

En mellanbok av Peter Robinson

Publicerad 2019-02-18 21:38:02 i Allmänt,

Jag brukar gilla Peter Robinson, och såg fram emot att läsa hans senaste deckare, Oförsiktig kärlek. Men lite besviken är jag nog. Den är ju inte direkt dålig; det tycker jag inget av Robinson är, men det är heller inte en av hans bättre.
 
En kvinna påträffas död i en bil. Hon har varken bil eller körkort, och är festklädd. Samtidigt hittas en död man i en ravin ute på heden i Yorkshire. Bägge två verkar vara oväntade dödsfall, men har väl egentligen inget samband. Eller har de det? Ja, givetvis. Det gäller för Alan Banks, Annie Cabbot och de andra att hitta sambandet, men det visar sig inte vara så lätt.
 
När jag läst ut boken sitter jag med en känsla av "var det inte mer än så här?". Det känns definitivt som en mellanbok för Peter Robinson. Jag håller tummarna för att nästa Banksdeckare är bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela