karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Brittisk spänning om kvinna som ligger i koma

Publicerad 2019-01-20 10:30:59 i Allmänt,

Amber Reynolds ligger i koma på sjukhuset. Hon minns ingenting, men hon kan höra alla omkring, fast de inte förstår att hon hör dem. Hon vet att det inte var en olycka som orsakade hennes tillstånd, men hon minns inte vad som egentligen hände.
 
Så börjar boken Jag ljuger ibland av Alice Feeney. Och den här boken är en sådan där där du tror att du har koll på läget. Så kommer ny information, och du justerar din kunskap, och har koll på läget. Tills författaren gör en ny twist, och du får tänka om igen.
 
Medan Amber ligger instängd i sig själv i sjukhussängen hör hon sin make och sin syster prata och argumentera i samma rum. Hon får veta mer och mer, och det får vi också, om hennes och systerns förflutna.
 
Det här är spännande. På ett sätt gillar jag det, men det är ändå något som skaver lite. Kanske är det för att jag inte riktigt gillar den sanning som så småningom uppdagas. Samtidigt kan jag ju inte låta bli att läsa vidare, för jag vill ju veta hur det slutar. Ja, jag är helt enkelt kluven inför den här boken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela