karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Brittisk spänningsroman med humor och något extra

Publicerad 2019-01-02 23:41:00 i Allmänt,

Saknad, förmodad död av Susie Steiner är en ganska trevlig bekantskap.Den unga kvinnan Edith Hind försvinner, och det blir stort pådrag efter henne, men försvunnen är hon. Ju längre tiden går desto mindre är förstås chansen att hitta henne vid liv.
 
Poliskommissarie Manon Bradshaw har uppdraget att hitta Edith. Pressen är hård på henne från Ediths familj, pressen och omgivningen. Samtidigt är Manons privatliv inte mycket att hurra för, och hon hamnar på de mest märkliga dejter.
 
Personerna som Manon förhör om Ediths förvinnande ger förhållandevis olika bilder av henne. Vad är sant, och är det någon som ljuger?
 
Upplösningen är ganska överraskande, men ändå inte helt oväntad, på ett konstigt men passande sätt. Det verkar som om det kommer fler böcker om Manon Bradshaw, och jag hänger gärna med och läser dem! Vid sidan om spänningen finns det lite humor i detta, och det gillar jag. Författaren håller liksom en viss distans till sina bokfigurer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela