karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Men sen då?

Publicerad 2019-03-10 21:33:20 i Allmänt,

Jag har läst den fjärde deckaren i Stefan Ahnhems serie om Fabian Risk i Helsingborg, Motiv X. Precis som de tre tidigare är den andlöst spännande, och man läser i ett rasande tempo. Men jag är lite besviken på slutet. Så många frågetecken rätas inte ut, och det känns nästan som om det här bara vore en halv bok. Jag tycker inte den känns riktigt avslutad.
 
Annars är det som sagt spännande, och en bra intrig. Fabian Risk har efter förra boken problem i privatlivet. Dessutom tvingas han tillbaka till jobbet i förtid då flera bestialiska mord intröffar, och utrednkingsgruppen är hårt pressad. Ett av morden verkar ha rasistiska förtecken, och vi ananr också att den sammansvetade arbetsgruppen inom polisen i Helsingborg kan få problem framöver. 
 
Men åh, varöfr inte räta ut några fler frågetecken? Det här känns så snopet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela