karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Liane Moriartys sämsta, tyvärr

Publicerad 2019-10-09 13:34:06 i Allmänt,

Jag har gillat australiska Liane Moriarty sedan jag läste hennes Öppnas i händelse av min död. Man kan säga att hon skriver feelgood med lite knorr. Nu har jag läst hennes senaste, Nio främlingar. Och tyvärr tycker jag inte att den alls lever upp till de tidigare böckerna. Den är bra nog för att jag inte ska sluta läsa mitt i, men nja, så där väldigt bra tycker jag nog inte att den är.
 
Nio olika personer kommer till lyxspaet Tranquillum House. De har olika anledningar att komma dit. Men Masha, som är kvinnan bakom spaet och dess övningar, har andra planer än vad de nio anat. De blir tvungna att hjälpas åt, och band uppstår mellan människor som inte förväntat sig det.
 
Visst är boken bitvis helt okej, och jag kanske hade för höga förväntningar, men jag hoppas verkligen på mer av Moriartys nästa bok.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela