karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Andra deckaren om danska Jeppe Körner och Anette Werner

Publicerad 2020-10-27 14:14:41 i Allmänt,

Glasvinge är danska Katrine Engbergs andra deckare på svenska. Den första heter Krokodilväktaren, och jag tyckte bra om den, så bestämde mig förstås för att läsa denna också.
 
Vi möter åter polisen Jeppe Körner, hans kollega Anette Werner, som egentligen är föräldraledig, men som inte kan låta bli att lägga sig i utredningsarbetet, när först en person och snart flera hittas döda i fontäner, och liken har märkliga parallella skärsår på kroppen.
 
Så småningom finner Jeppe Körner ett samband mellan de mördade, och det blir mycket dramatik, där Anette Werner kanske inte skulle lagt sig i, för plötsligt är hennes liv i fara.
 
Jag tycker den här boken är precis lika bra som föregångaren, och ser fram emot nästa bok av Engberg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela