karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Bra och inte förutsägbar feelgood med lite twist

Publicerad 2021-10-10 21:10:19 i Allmänt,

Jag hade ganska höga förväntningar på En oväntad resa av Sheila O´Flanagan, eftersom jag brukar gilla hennes böcker. Det är feelgood med lite förvecklingar, och på den högre betygsskalan när det gäller fellgood tycker jag. Och En oväntad resa är nog dessutom en av de bättre O´Flanagan jag läst. Gott så.
 
Deira har just fått veta att hennes sambo väntar barn med en ny kärlek. Han somn aldrig ville ha barn med henne. Och de som planerat en bilsemester till Frankrike tillsammans. Allt är redan bokat och betalt. Är det så konstigt då att Deira bestämmer sig för att ta hans cabriolet och genomföra semestern på egen hand.
 
Samtidigt har Grace blivit utskickad på en resa av sin nyligen bortgångne make. Han ger henne instruktioner, bit för bit, och hon kan inte låta bli att följa dem.
 
Så korsas Deiras och Graces vägar efter en del missöden, och de bestämmer sig för att göra resan tillsammans.
 
Det jag gillar med O'Flanagans böcker är att de är ovanligt lite förutsägbara för att vara feelgood. Man väntar sig ju alltid lyckliga slut i den sortens böcker, men inte ens det är självklart i hennes böcker. I så fall lyckliga slut med en twist.
 
Känner man för att läsa feelgood kan jag verkligen rekommendera den här boken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela