karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Habil deckare i fjällmiljö

Publicerad 2022-05-24 16:17:37 i Allmänt,

Victoria Björn Blomqvist är en ny bekantskap, liksom hennes debutroman, deckaren Fjället tiger still. Och det är en hyfsat habil deckare, dock utan det där lilla extra, tycker jag då.
 
Malins liv är jobbigt just nu. Hon har fått ett sent missfall, och hon känner att hon inte kan stanna kvar i Stockholm hos sambon Micke. Det gör för ont. Hon måste göra upp med det som hände för längesedan. Hon flyr till Sälen, till mormor Dagmar, som alltid välkomnar henne, trots att hon inte varit där på länge. Hon lånar mormors fjällstuga. Hon stöter ihop med gamla bekanta, vilket både känns bra och jobbigt.
 
Samtidigt hittar grävare en en förmultnad kropp på fjället. Snart kommer det fram vems kropp det är, och snart är stämningen i Sälen olycksbådande.
 
Det här är som sagt en habil deckare, och jag kan absolut tänka mig att ge författaren en chans till, om hon skriver en uppföljare. Jag tror det kan bli bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela