karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Del två i Hope Island-trilogin

Publicerad 2018-12-09 17:59:42 i Allmänt,

För något år sedan läste jag Händig man sökes av Jöns Hellsing, son till Lennart Hellsing. Jag gillade boken. Det var feelgood, spänning och Skottland i en salig blandning, och då borde det ju passa mig. Nu kommer del två i vad som annonserats att det ska bli en trilogi, Halvvägs till Himlen
 
Vi möter John och Heather igen. John opch hans kollega Neil har renoverat Heathers ärvda pub, och invigningsfesten blir fantastisk. Men natten efter invigningen bruinner puben ner till grunden. Heathers tillvaro krossas, och hon blir deprimerad. Hon blir, mot sin vilja, intagen på det mentalsjukhus där hennes mamma tog sitt liv.
 
Under tiden börjar pojkvännen John leta ledtrådar. Var det verkligen ett elfel som gjorde att puben brann ner, eller var branden anlagd? När sanningen kommer fram är det dags för hämnd! Men godsägaren låter sig inte behandlas hur som helst. Han har också sina planer.
 
Återigen är det feelgood, spänning och Skottland, och jag tycker myckert om det här! Hellsing är till vardags copywriter, så skriva kan han. Han har ju också visst påbrå på farssidan...
 
Jag ser fram emot tredje delen i den här serien, som jag gissar kommer om något år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela