karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Feelgood som är bättre än väntat

Publicerad 2018-12-28 14:52:19 i Allmänt,

Jag brukar ju ganska mycket varva spänning med feelgood, och nu var det dgas för det senare. Jag tyckte väl att En dag i december av Josie Silver verkade okej, men hade inga jättehöga förväntningar. Men den var faktiskt bättre än väntat, lite finurlig så där.
 
Laurie tittar ut genom bussfönstret, och där ser hon Honom med stort H. Det är som om känslan är elektrisk. Hon tillbringar et tår med att söka efter honom. När hon träffar honom är det på en fest, och han är Lauries bästa kompis Sarahs pojkvän... Hon vill absolut inte såra Sarah, men Sarah vill förstås att Laurie och Jack också ska bli vänner. Frågan är, minns Jacj också det där ögonblicket då de fick kontakt?
 
Det hade liksom kunnat gå vidare därifrån, flicka får pojke osv. Men det blir lite mer komplicerat än så, och det är faktiskt riktigt underhållande på vägen. Givetvis blir slutet lyckligt, men vägen dit är ganska knagglig för alla inblandade parter.
 
Underhållande och avkopplande helgläsning, helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela