karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spännande i amerikansk småstad

Publicerad 2018-03-18 14:41:07 i Allmänt,

Rökridå av Krysten Ritter är ytterligare en psykologisk spänningsroman, och den är inte alls oäven. Krysten Ritter är skådespelare och manusförfattare, och det här är hennes skönlitterära debut.
 
Abby Williams är uppvuxen i småstaden Barrens i Indiana. Det är tio år sedan hon lämnade staden, för att aldrig mer återvända, trodde hon. Nu vänder hon åter i jobbet. Hon är miljörättsjurist, och i Barrens finns ett företag som hon och hennes kollegor behöver undersöka. Men företaget är starkt involverat i allt som händer i Barrens, och det är inte lätt att hitta människor som vill prata om det. Dessutom hittar Abby kopplingar till något som hände för tio år sedan, då en av tonårstjejerna försvann spårlöst. Och inte nog med det, det finns värre hemligheter i Barrens. Men det finns människor som är beredda att göra allt för att ingen ska komma detta på spåren. 
 
Det är som sagt inte alls en pjåkig debut. Man märker att Ritter är van att skriva, även om hon inte skrivit böcker förut. Jag kan absolut tänka mig att läsa henne igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela