karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Fjärde boken om Eurojust den svagaste hittills

Publicerad 2022-09-22 13:15:00 i Allmänt,

Jag har tyckt väldigt mycket om Malin Thunberg Schunkes tidigare böcker; Ett högre syfte, De rättslösa och Bara ett spel.
 
Nu har jag läst fjärde boken om Esther Edh och Fabia Moretti på Eurojust i Haag. Den heter Blind vrede, och handlar om en rad våldsdåd i hela Europa, som verkar hänga samman. Det demonstreras och protesteras från både höger- och vänsterextremister. Det här är liksom de tidigare böckerna rejält spännande, men jag tycker kanske ändå att det här är den svagaste boken i serien. Det handlar ganska mycket om Skåne, men det spretar en del, och det dröjer innan jag får ihop allting till en helhet. Men visst, jämfört med många andra spänningsromaner är det ju ändå riktigt bra.
 
Fabia Moretti är dödshotad, och det kommer en riktig cliffhanger på slutet som gör att jag är säker på att det komer minst en bok till i serien. Och jo, visst vill jag läsa den också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela