karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Ninni Schulman lämnar deckarspåret

Publicerad 2018-06-16 21:57:36 i Allmänt,

Jag har gillat Ninni Schulmans deckare i Värmlandsmiljö med journalisten Magdalena Hansson i huvudrollen. Men kanske har Ninni själv tröttnat på dem? Här kommer hon i alla fall med något nytt, en psykologisk thriller får man väl kalla det: Bara du.
 
Vi är i Stockholm. Pål sitter i spärren på tunnelbanan, och Iris jobbar som frilansande grafisk formgivare. En dag möts de, och allt verkar nästan för bra för att vara sant, tycker Iris. Pål är en toppenkille. Han gissar sig till Iris minsta önskan, och hon har aldrig haft det så bra. Men Iris vänner är oroliga, och tycker att något verkar vara fel. De är nog bara avundsjuka, tror Iris. Men nej, de har rätt. Pål är kanske inte den Iris tror att han är. De är på väg mot en katastrof.
 
Upplösningen är ganska dramatisk, och boken är väl okej, fast jag gillar nog Schulmans deckare bättre, får jag säga. Det här känns litegrann som en veckotidningsroman, med cliffhangers här och där. Med tvekan godkänt, skulle jag säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela