karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

O'Flanagan skriver en habil feelgood igen

Publicerad 2019-07-12 15:20:29 i Allmänt,

De senaste åren har jag läst flera feelgoodböcker av Sheila O'Flanagan, och gillat dem. Nu har jag läste hennes senaste, Den där kvällen. Det är en habil feelgood, varken mer eller mindre, kan man väl säga.
 
Lola Fitzpatrick kommer från den irländska landsbygden, och får jobb i Dublin, som hon alltid längtat efter att få bo i. När hon träffar Philip Warren slår det gnistor mellan dem. Men Warrens är en välbärgad familj som driver en juvelerarfirma. Kan verkligen Philip vara intresserad av en tjej från landet? 
 
En kväll ställs saker på sin spets, och Lola måste fatta ett beslut. Farttar hon rätt eller fel beslut? Ja, det kan man fundera på medan man följer både hennes och Philips liv, och också Lolas dotter Beys liv. Det handlar mycket om ädelstenar och smycken, och man lär sig en del på kuppen. Jag gillar den här boken - lagom sommarläsning. Att det slutar lyckligt efter en del förvecklingar är som det ska i en sådan här bok, tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela