karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Stina Jackson lyckas igen

Publicerad 2020-05-28 18:44:08 i Allmänt,

Jag tyckte jättemycket om Silvervägen av Stina Jackson, en imponerande debut. Nu har jag läst Ödesmark av samma författare. Böckerna är helt fristående, men utspelar sig båda i glesbygden i norra Sverige, och visst märks det att det är samma författare.
 
Liv bor i Ödesmark med sin åldriga pappa Vidar och sin tonårsson. Hon jobbar på bensinmacken, och har egentligen aldrig brutit sig loss från sin pappa. Varför har hon inte det, undrar många i byn? Och vem är pappa till sonen Simon? Det spekuleras friskt i bygden om etta, och om Vidars påstådda förmögenhet.
 
En dag sker en katastrof. Vem är det egentligen som gjort detta, och hur starka band har man till sin familj?
 
Precis som den förra boken är den här ganska stillsam och är spännande samtidigt som det handlar om relationer och att orka med sitt liv, hur det än ser ut. Den här boken tog lite längre tid att komma in i än den förra, men det var definitivt värt det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela