karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Julfeelgood av Veronica Henry

Publicerad 2020-11-16 13:53:33 i Allmänt,

Jag har läst ett antal feelgood av Veronica Henry de senaste par åren, och jag gillar hennes sätt att skriva. Det är feelgood extra plus liksom, lite bättre, lite mer kvalitet. Nu har jag läst Jul i strandhuset, och det gäller den också.
 
Lizzy älskar julen, och att fixa allt inför den. Men hennes man och hennes två tonårsbarn verkar inte uppskatta det hon gör för dem. När de inte ens dyker upp till den traditionella klä-granen-kvällen får hon nog. De får fixa julen själva bäst de vill. Hon flyr till sin kompis strandhus, och där träffar hon nya vänner. Hemma blir familjen alltmer desperat, och undrar var Lizzy är.
 
Givetvis slutar det bra, som det ska göra i såna här böcker, och under tiden är det ganska mysigt. Jag gillar Veronica Henry!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela